NSV-3 Lagere school Neerbosch-Oost

Neerbosch-Oost

De NSV lagere scholen
klassenfoto's

Wij beschikken over honderden NSV klassenfoto's.
Bent u nog op zoek naar bepaalde klassen of leerlingen, dan sturen wij U de klassen op A4 formaat met alle ons bekende namen. Van de namen in het rood hebben wij ook de contactgegevens.
Neem daarvoor contact met ons op.

Ben Companjen maakte in 1968 een videofilm bij het begin van het schooljaar.
NSV-3 Video augustus 1968 Eerste schooldag.

Achtste Grote NSV Reünie

& Tentoonstelling

Zaterdag 23 oktober 2021

.Hotel Restaurant Rozenhof

Zie het verslag & foto's

Klassenfoto's NSV-3 1966-1979

De NSV-3 klassenfoto's. Klik op onderstaande link voor het download bestand. Het betreft een gecomprimeerd bestand. Het originele bestand evenals alle foto's zijn op te vragen bij de redactie. Een mailtje met hetgeen u zoekt is voldoende met opgave van uw naam en telefoonnummer mochten wij nog vragen hebben.

NSV-3 Schooljaren 1966-1991 - Bazuinstraat.
NSV-3 Video augustus 1968 Eerste schooldag.
- NSV-3 1966-1991 Terugblik op De Piccolo Bianca jaren.

De Nijmeegse bevolking groeide gestadig in die periode en veel ouders uit het Midden- en Kleinbedrijf zochten een gedegen opleiding voor hun kinderen zonder specifieke geloofsinvloeden. Deze school voorzag in deze behoefte, voor jongens en meisjes, rijk en arm. Na 1968 maakte de school een gestadige groei door tot 1979.

Gestart in 1967 in de Rapsodiestraat kreeg de NSV aanvankelijk geen medewerking van de gemeente die de voorkeur had voor een protestant christelijke school. Het NSV bestuur starte in het voorjaar 1968  na een enquete onder de 1500 gezinnen in Neerbosch-Oost en dat werkte. In 1968 werd besloten tot het gebruik van de school aan de Bazuinstraat-1 met drie lokalen voor  de lagere school en de kleuterschool in de Symphoniesystraat.

1970 Klas-5 met onderwijzer Wim Scheepens.

NSV-3 De Piccolo
Na het afscheid van Ben Companjen 1967-1984 is NSV-3 verder gegaan tot 1991 als basisschool De Piccolo met o.a. als onderwijzers Bianca Beyerinck, Jan Bouwers, Resie Reutelingsperger de Wit & Bart van Run. In 1981 werd nog grootst het 75 jarig bestaan van de NSV scholen gevierd.

In 1991 besloot de gemeente Nijmegen een islamitische school in het gebouw onder te brengen. De NSV-3 leerlngen en leerkrachten verhuisde of naar de NSV-2 in de Hazenkamp of de JENA school. Daarmee kwam dus ook het definitieve einde van NSV-3 met zoveel mooi en fijne herinneringen achterlatend.

Lees ook het afscheidboek gemaakt in juni 1991 in bovenstaand bestand.