NSV-3 Lagere school Neerbosch-Oost

Neerbosch-Oost

De NSV lagere scholen
klassenfoto's

Wij beschikken over honderden NSV klassenfoto's.
Bent u nog op zoek naar bepaalde klassen of leerlingen, dan sturen wij U de klassen op A4 formaat met alle ons bekende namen. Van de namen in het rood hebben wij ook de contactgegevens.
Neem daarvoor contact met ons op.

Vijfde Grote NSV Reünie

& Tentoonstelling

Zaterdag 7 november 2020

van 11:00 tot 19:00 uur.
.

Restaurant Groenewoud

Groesbeekseweg 227

6523 NW Nijmegen

Met de bus lijn-5 naar Groesbeek. De bus stopt voor de deur.

Parkeren aan de achterzijde.

Aanmelden kan vanaf nu.

Klassenfoto's NSV-3 1966-1973

De NSV-3 klassenfoto's. Klik op onderstaande link voor het te download bestand. Het betreft een gecomprimeerde bestand. Het originele bestand evenals alle foto's zijn op te vragen bij de redactie. Een mailtje met hetgeen u zoekt is voldoende met opgave van uw naam en telefoonnummer mochten wij nog vragen hebben.

- NSV-3 Schooljaren 1966-1973 - Bazuinstraat

De Nijmeegse bevolking groeide gestadig in die periode en veel ouders uit het Midden- en Kleinbedrijf zochten een gedegen opleiding voor hun kinderen zonder specifieke geloofsinvloeden. Deze school voorzag in deze behoefte, voor jongens en meisjes, rijk en arm. Na 1968 maakte de school een gestadige groei door tot 1973.

Gestart in 1967 in de Rapsodiestraat kreeg de NSV aanvankelijk geen medewerking van de gemeente die de voorkeur had voor een protestant christelijke school. Het NSV bestuur starte in het voorjaar 1968  na een enquete onder de 1500 gezinnen in Neerbosch-Oost en dat werkte. In 1968 werd besloten tot het gebruik van de school aan de Bazuinstraat-1 met drie lokalen voor  de lagere school en de kleuterschool in de Symphoniesystraat.

1970 Klas-5 met onderwijzer Wim Scheepens.