De NSV-1 lagere school - Driehuizerweg

leraar Ben Companjen.

De NSV-1 lagere school
klassenfoto's

Wij beschikken over honderden NSV klassenfoto's.
Bent u nog op zoek naar bepaalde klassen of leerlingen, dan sturen wij U de klassen op A4 formaat met alle ons bekende namen. Van de namen in het rood hebben wij ook de contactgegevens.
Neem daarvoor contact met ons op.

NSV Open huis en Tentoonstelling

Zaterdag 17 augustus 2019

van 11:00 tot 15:00 uur.
In overleg met de directrice van de Joris MAVO wordt  dit gratis open huis georganiseerd met daarbij de tentoonstelling over 110 jaar NSV in het oude schoolgebouw Heyendaalseweg 45.

Niet verplicht maar graag even vooraf aanmelden.

Klassenfoto's NSV-1 1908-1968

De NSV-1 klassenfoto's. Klik op onderstaande link voor de te download bestanden. Het betreft gecomprimeerde bestanden. Het originele bestand evenals alle foto's zijn op te vragen bij de redactie. Een mailtje met hetgeen u zoekt is voldoende met opgave van uw naam en telefoonnummer mochten wij nog vragen hebben.

- NSV-1 Schooljaren 1908-1930 - Van der Brugghenstraat.
- NSV-1 Schooljaren 1930-1968 - Driehuizerweg.

Na de overname in 1908 van Instituut Wegerif werd gestart met een lagere school aan de Van der Bruggenstraat en hoek Canisiussingel. De Nijmeegse bevolking groeide gestadig in die periode en veel ouders uit het Midden- en Kleinbedrijf zochten een gedegen opleiding voor hun kinderen zonder specifieke geloofsinvloeden. Deze school voorzag in deze behoefte, voor jongens en meisjes, rijk en arm. Na de Eerste Wereldoorlog maakte de school een behoorlijke groei door.

In 1930 werd besloten tot de bouw van een nieuwe school aan de Driehuizerweg 45 voor zowel de lagere school als ook voor de ULO.

1933 Klas-6B met directeur Span.