De NSV-4 MULO - Driehuizerweg

De MULO afstudeerklas 4B 1932
met directeur Van Ginkel.

De NSV-4 MULO Klassenfoto's
Wij beschikken over honderden NSV klassenfoto's.
Bent u nog op zoek naar bepaalde klassen of leerlingen, dan sturen wij U de klassen op A4 formaat met alle ons bekende namen. Van de namen in het rood hebben wij ook de contactgegevens.
Neem daarvoor contact met ons op.

NSV Open huis en Tentoonstelling

Zaterdag 17 augustus 2019

van 11:00 tot 15:00 uur.
In overleg met de directrice van de Joris MAVO wordt  dit gratis open huis georganiseerd met daarbij de tentoonstelling over 110 jaar NSV in het oude schoolgebouw Heyendaalseweg 45.

Niet verplicht maar graag even vooraf aanmelden.

De NSV-4 MULO

Klik op onderstaande link voor het te download bestand. Het betreft een gecomprimeerd bestand. Het originele bestand op A4 formaat evenals alle foto's zijn op te vragen bij de redactie. Een mailtje met hetgeen u zoekt is voldoende met opgave van uw naam en telefoonnummer mochten wij nog vragen hebben.

- NSV-4 MULO Schooljaren 1908-1968 - Driehuizerweg.

Na de overname van Instituut Wegerif in 1908 werd de bestaande HBS en Gymnasium opleiding gecontinueerd. In 1920 met de komst van de nieuwe Onderwijswet werd de opleiding omgesteld naar de ULO de latere MULO, Middelbaar Uitgebreid Lager Onderwijs.

Er ontstonden twee richtingen vanaf de derde klas:
A - met handels- en wetkennis
B - met Wiskunde, Natuur- en Scheikunde
Het examen bestond uit dertien vakken met de talen Frans, Duits en Engels.

Veel leerlingen volgde daarna een beroepsopleiding of gingen doorstuurderen op HBO of Universitair niveau.
Het kennisniveau van de NSV-4 was hoog met bovenal een goed sociaal maatschappelijk karakter. Veel bekende Nijmegenaren hadden hun basis op deze bijzondere school.

De ULO leerlingen anno 1920.